|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
ArreliuS, kanske formulerade mig konstigt med 2 000 nya poliser (menade "fler" och inte "nya"). Poliskåren ska öka från 18 000 till 20 000. Så 2 000 fler. Det är en rekordsatsning.
För det andra kan man även diskutera vad som är liberalt i fildelning. Min åsikt är, och kommer alltid att vara, att man ska själv kunna välja hur ens egna verk ska spridas. Vill man (det vill säga skaparen) sprida sina verk genom The Pirate Bay så ska man givetvis få göra det, men ingen annan ska kunna komma och ta mitt verk och sprida utan mitt godkännande. Det är själva grundidén med liberalism.
När det gäller att jag "driver en sajt som lever på att folk delar med sig av film" är ju det grundläggande att det är skaparen själv som laddar upp. Att sedan många av filmerna förmodligen innehåller upphovsrättsskyddade låtar är inget jag kan styra över än mer att musikbranschen borde vara glada över den marknadsföring de får.
Ska tilläggas att jag inte på något sätt försvarar musik-, film- eller spelbranschen. Det största problemet är ju att det inte finns några bra lagliga tjänster. Det måste skapas dessa tjänster men dessa kan inte konkurrera mot olagliga tjänster som är gratis och utan reklam.
Båda parter har lika mycket fel men det behövs upphovsrätt på Internet, på samma sätt som det finns i det verkliga livet.
|