|
Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2003
|
Det som jag har upplevt har funkat bäst från båda hållen är att försöka jobba som ett ganska tajt team om man inte är många då det kan bli svårt då.
Ha mycket kontakt även om inte 100% av kontakten handlar om just projektet, lite "dösnack" i 10 minuter om helgen som varit kan ta udden av vi och dom känslan.
Planering och uppföljning är annars A och O, ha en övergripande planering innan projektet startar där ni diskuterar hur ni bäst kan komma fram till målet.
Ha ganska täta uppföljningar, ca en gång i veckan om det är ett någorlunda stort projekt.
Stämm av läget för de olika inblandade, låt dom ta upp problem dom har stött på, hur problemen löstes, om problemet inte är löst så ge någon uppdraget att lösa problemet.
Lär känna ditt team, ha koll på deras styrkor och svagheter så att du kan sätta rätt person på rätt plats.
Ang. deadlines så finns det inte många som presterar speciellt bra om man står med tidtagaruret över axeln på dom.
Diskutera med den som ska göra funktionen hur lång tid han behöver, detta ska eg ingå i planering/uppföljning, kanske finns det nånsom är bättre lämpad att göar just det än den som du har tänkt från början.
Några råd om hur jag har upplevt har funkat bra för mig iaf men det är inte säkert att det funkar för alla.
|