Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-16, 08:20 #20
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by fabianjakobsson@Jun 15 2009, 23:26
Är så himla besviken på denna anställningen med honom, pengarna rakt ner i havet varje dag känns det som. Men jag ska ge honom ett uppsägningsbrev imorgon pga. personligt skäl (dålig prestationsförmåga).
Skulle varit bättre för oss arbetsgivare om det fanns några dagars uppsägningstid och inte minst 2veckor. Nu får jag betala en extra halv månadslön till honom. Han lär ju inte göra något vettigare under denna period om han får veta att han är uppsagd:/

Har du kontaktat expertis innan du tar detta steg? Du måste ha bra på fötterna och ha bra dokumentation för att du ska klara en eventuell process, är din anställde med i facket kan ha få stöd där att driva sin sak. Det kan bli dyrt för dig om du inte är väl förberedd och har sakliga skäl som också håller i en process.

Du ska inte behöva nöja dig med en person som underpresterar konsekvent, men man kan heller inte säga upp folk till höger och vänster utan sakliga skäl. Jag är inte den som försvarar svensk arbetsrätt i alla dess detaljer, men lite ordning får det vara.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat