Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2009
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2009
|
Det går att eftersända post "manuellt" så att säga.
Det går till så, Arne Anka bor på Vintervägen... men han ger mig sin nyckel och vill att jag ska eftersända hans post till Sommarvägen där han har sin sommarstuga.
Jag sonika hämtar posten, i brevlådan eller i lägenheten, jag stryker hans adress, skriver den nya utanpå kuvertet och lägger på postlådan igen.
Så här har ju eftersändning fungerat i tidernas evighet. Sen har Adressändring AB kommit på att man kan göra det som en tjänst att folk får betala för...
Det går ju givetvis det med, men det är en ANNAN TYP av adressändring.
Ponera att jag får en slant av Arne Anka. Eller en flaska vin. Det kan man få när man är postvakt. Men för den sakens skull blir ju inte JAG ansvarig för Arnes post...
Nu vet jag inte hur det ser ut hos dig/er, men jag får intrycket att du har nyckel till dessa postboxar och som en tjänst erbjuder du dig att vidaresända dessa.
Jag vet inte vad lagen säger... men det känns rätt tveksamt om du på något vis skulle vara ansvarig för själva innehållet i olika kuvert.
Jag förstår din oro, givetvis. Kanske en advokat kan hjälpa? En advokat kan kosta 6-800 kr/timme och det kanske är välinvesterade kronor om ni ska ge er in i detta och är osäkra på vad som gäller?
|