Ämne: Netland
Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-22, 18:58 #5
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Hej!

Det är jag som numera är ny ägare till Netland.

Vi är medvetna om problemen som varit under senaste tiden och kunder som hört av sig har fått ta del om information om varför det varit problem. Vi har en viss överkapacitet på våra system och haft en del kunder som skrivit kod med oändliga loopar och annat under utveckling av sina hemsida som stör alla tjänster på servern.
Överkapaciteten har vi löst på så vis att vi helt enkelt köpt in nya servrar för att dela upp allting. Nya mailservrar är inköpta, nya servrar för kund-hotellsbiten är inköpta osv. Vi har dock inte kunnat koppla in allting, trots att det står redo att användas, på grund av att den nya internetförbindelsen inte står klar.
Förseningen beror på konflikter mellan olika externa parter. Vi har fått preliminära datum på när allting ska vara klart, men hela tiden skjuts det fram på grund av olika anledningar som vi inte själva råder över. Eftersom avtal redan är skrivna kan vi alltså inte byta leverantör hur som helst.

Jag kan säga så mycket som att förbindelsen just nu är framgrävd så långt att det bara återstår ett fåtal meter och sedan ska det kopplas in i routrar osv. Så fort arbetet är utfört slår vi på strömmen och börjar portera över kunderna tills allting flyter på.

Jag försöker läsa inlägg här inne, men kan missa något mellan varven. Har ni fortsatta frågor eller liknande så maila gärna på [email protected] så tar vi det där.
oJones är inte uppkopplad