Både sätten fungerar. Alltså dels döpa om fälten enligt ditt sätt Anders, samt att göra på eg0master's sätt:
Kod:
SELECT *
FROM AdvertiseList AL
LEFT OUTER JOIN Advertise8 A8 ON AL.AdvertiseID = A8.ID
LEFT OUTER JOIN Advertise9 A9 ON AL.AdvertiseID = A9.ID
LEFT OUTER JOIN Advertise11 A11 ON AL.AdvertiseID = A11.ID
WHERE
AL. MenuId in (8,9,11)
Order by AL.Date
kommer att fungera.
- Tackar för all hjälp, har fått lite bättre insikt nu. Dock har DB-designen fungerat utmärkt på det den gjort tidigare, och anledningen till att tabellerna delades i flera "undertabeller" var pga. att detta ska bidra till mindre "tryck" på databasen då den endast hämtar lite data ur "huvudtabellen" och sedan resten ur rätt "undertabell"... Jag tycker detta borde vara mycket smartare än att ha allt i en stor tabell, speciellt då de olika tabellerna har flera andra olika fält på varje undertabell - förutom Header och Price.
En annan fråga som har med ämnet att göra:
Hur hade ni valt att struktura databastabellerna för bästa möjliga struktur, om ni utgår ifrån min förfrågning samt att det är en annonssida med flera olika typer av annonser?
Om man lagt allt i en och samma tabell så hade man fått en oerhört bred tabell med en uppsjö av poster, vilket borde vara segare att ladda än ett flertal små som man länkar samman... Eller?
Rätta mig gärna, och kom gärna med andra förslag. Är alltid bra inför framtida projekt.