Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Jan 2004
|
Mr Bob,
Tack för dina synpunkter. Tyvärr känns de inte så konstruktiva, läs gärna tråden igen för svar på din fråga angående språkhanteringen.
Vilket språk som är default vid första besöket läses ifrån webbläsarens inställningar. Om användaren väljer att justera språket (svenska eller engelska som stöds i dagsläget) så lagras detta till efterföljande besök.
Gällande dina tankar om domäner för respektive land så är det en bra tanke, vilken jag också haft, men inte tagit något avgörande beslut om ännu.
Trafikdirigeringen är ingen jätteissue, det handlar om två-tre rader kod så är det problemet ur världen. Så om det blir "en massa jobb" är nog du och jag inte riktigt överens om. Där är det snarare hur det ska hanteras som är problematiken (vilken egentligen inte minskar med landsspecifika domäner).
Du undrade tidigare om jag går enbart på ip-nummer, svar ja. Använder mig av maxmind.
Uppdatera gärna din profil med en korrekt webbadress, du uppfyller visserligen kraven i reglementet, men det bör rimligtvis vara en webbplats som du själv driver. Som det är nu vet jag inte hur mycket vikt jag ska lägga vid dina synpunkter, eftersom du själv inte har några referenser att uppvisa.
|