Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-14, 00:54 #4
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
För att ytterligare krångla till det så har jag också blandat in omdirigering beroende på språkinställningar. Dvs, svenska omdirigeras till kurslitteratur.se/sv-se/ (eller om de sitter utomlands med svensk språkinställning: textbookexchange.eu/sv-se/) och så vidare
Jag läste inte den formulering så noga innan jag skrev mitt svar.

Det kanske är bättre att inte krångla till det för mycket. Om man t.ex. skickar en länk till en kompis i ett annat land så vill man väl att hen ska se den sidan man skickat länken till, och inte bli omdirigerad till en annan sida.

Nu vet jag inte riktigt syftet med omdirigeringen, men jag tror mest på det här:
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ
Eller inte omdirigera alls. Låt det ske naturligt genom att användarna kan byta språk. Om man väljer svenska hamnar man på .se, om man väljer något annat hamnar man på .eu.
Dumt att krångla till det om det inte behövs. Om man dessutom bara har svenska på .se (men möjlighet att välja engelska och hamnar då på .eu), och bara engelska (möjligen andra språk också som inte har egen domän) på .eu så behöver man inte bekymra sig om duplicate content.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat