Citat:
Originally posted by Urban Lindstedt@Jun 11 2009, 19:36
Det var extremt korkat att använda infoos adresser för att göra reklam för boken. Jag tänkte att eftersom boken i sig var väldigt relevant så skulle folk acceptera reklamen.
Jag hade naturligtvis fel. Jag ber alla mottagare om ursäkt och lovar att jag aldrig kommer att använda infoos adresser till något annat än infoos verksamhet i framtiden. Jag har fått både arga mejl och telefonsamtal under dagen. Jag vill också påpeka att författaren är lika upprörd över utskicket som många av mottagarna.
Vi har funderat på att sälja reklam i Infos nyhetsbrev, men jag tvivlar på att mottagarna skulle acceptera det. Vi är väldigt mycket i ett experimentstadium när det gäller Infoo. Vi testade affilitelänkar ett tag på Infoo, med sura reaktioner som följd. Därför tog vi bort det inom en månad. Någon reklam för något annat än info i utskick kommer det inte att bli i framtiden
Ibland gör man misstag. Jag är inte säker på att ni kommer acceptera min ursäkt, men den är ärligt menat.
Juridiskt får man skicka obeställda mejl till företag, men det är inte samma sak som att det är lämpligt.
mvh
Urban Lindstedt
|
Det fanns helt klart en mening med köpet och det var att få komma åt e-mail reg i första hand då man verkar ha sett ett stort värde i den stora skörden av reg mail adresser. Kunde inte låta bli att läsa om vad du skrivit om spam tidigare via sajten Uppkopplat för att läsa din uppfattning om detta ämne. Fick bl.a fram ett inlägg med rubriken "Snart kräks jag på Twitter" och med en riktigt skön avslutning, "Och pr-snubbarna får nog börja visa effekten av deras spammande av bloggare innan de skickar sina fakturor nästa gång".
Med andra ord får vi se om spammadet ökade försäljningen av boken så pr nissen kan fakturera
Inlägget här