Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-11, 09:13 #9
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by BarateaU@Jun 10 2009, 17:31
Någon varit med om liknande?
För ungefär 2 år sedan blev jag kallad till polisförhör pga saker som en kund till Loopia hade haft för sig. Det handlade om en domänkund, med pekning till en extern server (som innehöll väldigt olämpligt innehåll).

Jag började med att ingående och detaljerat förklara ansvarsfördelningen och allt det tekniska, men fick till slut lära konstapeln vad IP-adresser, domäner, whois och liknande är. I praktiken gav jag honom exakta instruktioner till hur Polisen kunde lösa det hela, med stöd i lagen, utan att för den skull lämna ut någon sekretessbelagd information. Han lyssnade och antecknade flitigt, men i slutändan lades ändå allting ner pga bristande bevisning.

Min uppfattning om Polisens tekniska kunskaper är därmed rätt så negativ. Men du behöver sannolikt inte oroa dig för förhöret. De kommer att anteckna det du säger, för att därefter undersöka det vidare. Förslagsvis att du tar med dig en utskrift av e-postutväxlingen mellan dig och företrädaren för denna sida, komplett med detaljerade e-posthuvuden.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat