Citat:
Originally posted by Ciffan@Jun 9 2009, 00:34
Efter att jag läste första posten har jag funderat och pratat med en del mindre företagare och det är lite intressant/märkligt att vi nästan allihopa accepterar eller ivart fall inte upprörs över direktadresserad pappersreklam. Även de som uppenbart är utskickade utifrån köpta listor. Däremot är vi mer än trötta på allt dylikt som kommer via epost. Detta samtidigt som vi inte ser våra företags epostadresser som särskilt personliga/privata i vart fall mindre personliga/privata än postadresserna.
Flera som har kontoret hemma ser sin postadress som mycket mer privata men har trots det lättare med reklam via papperspost än epost. Logiskt? Nej, om vi inte missat något
|
Det håller jag inte med om. Jag accepterar inte reklam i den brevlådan där det står "Ingen reklam tack". Nio av tio utdelar/brevbärare accepterar även den klisterlappen och stoppar inte reklam i lådan. Så mängden pappersreklam i min värld är minimal, samtidigt som spamét i min inbox börjar nå episka proportioner.
Det sympatiska med papperspost är att den faktiskt delas ut av en människa. Hjälper inte klisterlapparna så är det bara att snällt be utdelaren att få slippa eländet. Det har fungerat för mig såväl i Lund som i Stockholm, så jag tror inte det är någonting som bara fungerar just på min ort.