Ämne: Byta hdd.
Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-08, 15:35 #14
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by klein@Jun 8 2009, 07:59

Är det blåskärms problem du har?
Pröva med att skriv ny MBR till HDD, testa minnet ... Kylningsproblem bruka datorn stänga av sig själv, till HP laptopar går det att få dag i fläktar och sånt, men andra märken lite knepigare.

Visst är det så att datorn bara brukar stänga av sig om det är kylningen som är problemet? Tror jag hade det problemet med en stationär när jag var lite yngre. Det är en fujitsu siemens amilo pro för övrigt.

Är det riskfritt att skriva ny MBR? Jag funderade på att göra det tills någon väldigt illavarslande varningsruta dök upp.

Jag har som sagt bluescreens, har testat minnet och det verkar vara utan fel (körde 6 varv med windows memory test), har städat datorn och den verkar funka bättre (har inte haft någon bsod än) och den är i alla fall mycket svalare. Så då återstår två väl alternativ: Hddn eller mjukvara och det skulle ju faktiskt kunna vara det senare eftersom jag ofta installerar program för att testa dem utan att avinstallera dem senare.

Några förslag på fler test jag kan köra? Har lånat en "Hirens bootcd" med massa verktyg.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat