Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-08, 08:26 #20
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer
Vill bo så centralt som möjligt.. 30min max till T-centralen men 10-15min (Typ Sundbyberg eller Söder) vore guld *
Nu har inte jag koll på hyresrättsmarknaden, men om lägenheten ligger nära pendeltåget så kan du ta dig in från nästan hela länet på 30 minuter (jag bor i Upplands väsby och har ca 20 minuters pendeltåg till centralen). Jag tror att det kan ta något längre tid söderifrån.
Men om du kollar längs pendeltågssträckningarna har du många kommuner att leta igenom.

Tyvärr har jag inte testat de tjänster du nämner, eftersom jag ville ha en bostadsrätt. Hyresrätter är det väldigt ofta köer till och det kan vara värt att hålla utkik även efter andrahandskontrakt. Som redan nämnts bör du försöka leta bland dina kontakter, de kanske känner någon som är på väg att flytta ut från sin lägenhet eller som nyligen flyttat ihop med någon och som då står med en lägenhet som de vill hyra ut.
Åka pendeltåg är gudsstraff.. Försökte åka Pendel från Nynäshamn, för snål som jag var, så tog jag färja från Gotland och flög inte.. Fy fan! Fick vänta i 2 timmar på ett tåg från Nynäs. Det har alltid varit så där.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat