Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-21, 12:33 #3
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jag kan inte se var behovet för en VDS finns. Som nicclas skriver är det rätt mycket pill för att allt ska fungera optimalt. Beställer du ett vanligt delat konto ligger ansvaret för det hos webbhotellet, istället för hos dig. Vad jag förstår behöver du endast stöd för MySQL och PHP på servern, och kan därmed inte se anledningen till det extra arbetet som krävs av en VDS.

Att sedan vara begränsad till 1mbit är en stor nackdel då fler och fler av de som besöker din sida har uppkopplingar som klarar både 2 och 8 mbit. På en icke så välbesökt webbsida märks möjligtvis inte den lägre hastigheten, men om jag skulle få för mig att ladda ner en 50mb stor film och detta tar mig 10 minuter istället för dryga 1 minut är det högst märkbart och irriterande.

För mig verkar det som om det naturliga valet för dig är ett vanligt webbhotell-konto, och inte en VDS.

Tog mig en liten titt på premium-paketet under Sprays webbhotell och undrade vad de menar med 'MySQL 4.0.18 Från 10'. Självklart klickar jag då på info-knappen. Där får jag en promotion-text om deras utmärkta support. Däremot en förklaring om vad de menar med 'Från 10' verkar vara svårare att hitta. Då samma sak finns att se vid FTP-konton får man väl anta att de pratar om antal MySQL-konton? Eller kanske de ändå menar antalet databaser? I vilket fall inte väldigt diffust.

Jag skulle rekommendera ett pålitligt webbhotell där åtminstonde en någorlunda erfaren inte behöver göra tolkningar på specifikationerna ...
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat