Ja, jag tror det passar dig - om du är intresserad av att underhålla och sköta en egen server. En VDS kräver visst underhåll, och det är rätt mycket "pyssel" innan man får att att fungera som man vill (Apache, PHP, MySQL, Statistik-script, etc). I princip är den lika jobbig att underhålla som en egen server, undantaget att du inte själv kan göra kernel-uppdateringar, som Spray måste göra åt dig (om det blir aktuellt). Spray erbjuder (väl?) kontrollpanel för deras DNS- och mail-tjänst, så du slipper köra egen DNS och mail, men allt annat verkar det som om du måste administrera själv vid kommando-prompten.
Nackdelen med just Sprays VDS:er är att supporten verkar lite "skakig". Jag misstänker att det kan bli problem att t.ex. få servern omstartad vid problem under en helg, osv. Å andra sidan tror jag inte det behöver inträffa så ofta. Mjukvaran som Spray kör "Linux-vServer" är rätt bra på att fördela server resurser på de olika VDS:erna, så det bör inte bli problem med din VDS pga andra användare på samma server. (Andra mjukvaror, som User-Mode-Linux har dessa problem, ibland.)
Med din budget tror jag att en
http://webcenter.spray.se/business/vdsxxl/ borde passa. Att bandbredden är begränsad till 1Mbit/s (dvs en person som laddar 100kB/s) tror jag inte är ett stor problem om du inte har "massvis" med besökare som laddar (dina) filmer samtidigt. (Det går ju att beställa mer om du tycker att 1Mbit/s är för lite.) Använder du "bara" 10GB per månad idag, så bör det inte vara något problem.
Om du provar, berätta gärna vad du beställer, vad som är svårt vid installationen, och hur upplever hasigheten. Kan du till och med berätta vilken sajt du kör hos Spray när den är igång där vore det intressant att veta.