Visa ett inlägg
Oläst 2003-09-15, 05:44 #2
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
Jag ska försöka förklara några förkortningar, de som kan får givetvis utöka / rätta mig
Den som inte frågar får ingenting veta

Här är det som jag kommer på just nu (reserverar mig för fel då jag är relativt trött just nu):

CPA = Cost Per Action (annonsmodell som betalar per kvalificerat köp eller registrering)

CPM = Cost Per Thousand Impressions (cost per mille? - kostnaden för 1000 annonsvisningar, t.ex. $10 CPM = $0.01 per visning)

CPC = Cost Per Clickthrough (kostnaden per klick, kan ibland heta PPC som står för pay per click)

CT = Click-Through (definieras som ett klick på en annons som leder till annonsören)

CTR = Click-Through Rate (den genomsnittliga, ofta procenten klick per 100 annonsvisningar)

CR = Conversion Rate (antal procent av besökarna som utför en viss önskad uppgift)

PPS = Pay Per Sale (en modell som betalar en viss summa vid godkänt köp)

PPL = Pay Per Lead (liknande PPS, ofta en betalning för en besökare som utför en uppgift på annonsörens hemsida, t.ex. går med i ett nyhetsbrev eller liknande)

Hoppas några förkortningar blev lite klarare iaf.
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat