Jag ska försöka förklara några förkortningar, de som kan får givetvis utöka / rätta mig

Den som inte frågar får ingenting veta
Här är det som jag kommer på just nu (reserverar mig för fel då jag är relativt trött just nu):
CPA =
Cost Per Action (annonsmodell som betalar per kvalificerat köp eller registrering)
CPM =
Cost Per Thousand Impressions (cost per mille? - kostnaden för 1000 annonsvisningar, t.ex. $10 CPM = $0.01 per visning)
CPC =
Cost Per Clickthrough (kostnaden per klick, kan ibland heta PPC som står för pay per click)
CT =
Click-Through (definieras som ett klick på en annons som leder till annonsören)
CTR =
Click-Through Rate (den genomsnittliga, ofta procenten klick per 100 annonsvisningar)
CR =
Conversion Rate (antal procent av besökarna som utför en viss önskad uppgift)
PPS =
Pay Per Sale (en modell som betalar en viss summa vid godkänt köp)
PPL =
Pay Per Lead (liknande PPS, ofta en betalning för en besökare som utför en uppgift på annonsörens hemsida, t.ex. går med i ett nyhetsbrev eller liknande)
Hoppas några förkortningar blev lite klarare iaf.