ojoj! vet knappt vart jag ska börja, skulle va jävligt lätt för mig att bara säga gör om och gör rätt men det skulle inte vara så givande.
I vilket fall så verkar du ha missat skillnaderna mellan id och klasser, id ska vara unikt i din kod är det inte många id'n som är unika
Det verkar också som att du försöker göra allt flexibelt åt alla håll och kanter, skulle i vilket fall gå att korta ner koden markant. Sen kan man ju överväga semantisk markup, css sprites och få lite mindre request's på servern.
Menyn här är också katastrof.. använt tabell bara för det vart bekvämt i någon wysiwyg editor? känns som det. gör om till en vanlig lista, hårdkoda inte in uhm 5? nestlade divvar för att få länken active (blå). skulle kunna lösas med descendent selector från bodyn, bah slänga in en klass på bodyn beroende på sida man är på.
Använd meningsfulla namn i markupen, ibland är det camelCase ibland alla lowercase ibland cameClase_1 ibland lower-case, bestäm dig för en och håll dig till det. Döp också elementen till vad de är och inte vart de är placerade eller hur det ser ut/är positionerade på skärmen.
Hel del mer jag skulle kunna tillägga men, tyvärr så måste jag säga att börja om från början och gör rätt! för det där kommer inte hålla i längden ändå, kan nästan garantera att någon/du kommer börja om från början i framtiden för att uppdatera det där. heh tror jag inte någon vill ge sig på.
Menar absolut inget illa med det jag skriver, du får gärna kontakta mig privat om det är något som känns luddigt eller om du bara vill ha hjälp eller helt enekelt bara vill tjöta lite html/css.