Ämne: Google Wave
Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-04, 16:45 #24
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Det här blir enormt, jag vet det har haft samma idé i många år. Jag ville utveckla Familjelivs diskussionsforum sådär, det var det mest naturliga att gå vidare när man hade 50 000 postade inlägg om dagen.

När jag gjorde min exit hoppade jag på detta direkt och hållit på utvecklat det här i ett halvår så jag vet vilka fantastiska möjligheter det finns med detta. Google gick lite längre än vad jag gjort och införde det även med "real time" vilket jag tycker är lite överambitiöst - men visst är det coolt.

Vi kommer precis i dagarna att släppa de delarna som liknar Google Wave för allmänheten och demonstrera hur det går till mellan två av våra sajter och vi har redan en utvecklad strategi hur man tjänar pengar på kalaset också som är själva huvuddelen i min föreläsning. Tekniken för att prenumerera på flöden finns redan så jag har bara tagit allt till en högre nivå där man kan kommentera i andra sajters gästböcker, svara i andra sajters diskussionstrådar osv.

Jag är övertygad att det här kan bli enormt men som flera påpekar det kommer ta många år innan folk fattar och tjänsterna är utvecklade.
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat