Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-21, 04:10 #9
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Generellet sett är det klart att texten spelar roll, men i detta fall är jag tveksam till om den verkligen kan anses som grammatiskt inkorrekt, jag tycker att du kunde hittat bättre exempel. Ofta märker man dock om det är en byrå (med en professionell copy som skrivit texten) eller om det är någon hos företaget själv. Det är minst sagt en ordentlig skillnad även om det finns många riktigt dåliga byråer, framför allt utanför storstäderna... (hoppas jag inte gör någon upprörd, det finns dåliga byråer i städerna också)

Passar på att dela med mig av ett av de mest skrämmande exempel på dålig byrå jag hittat på senare tid (åtminstone som de presenterar sig själva) - http://www.intryck.se/
Inte nog med att de valt typsnitt/layout som gör att sajten nästan inte går att läsa på skärmen, läs texterna, jag skulle då aldrig anlita dem. Man skulle kunna tro att det är en konkurrrent som hackat deras sida... Undrar hur många revisionsbyråer och Tomas Ledin fans de får som kunder (de har bl.a. börsnoterade Scribona som kund). Det spela nästan ingen roll under vilken rubrik man går in och läser, de flesta texter är...skrämmande!!
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat