Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-01, 13:18 #9
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Originally posted by Vikarien@Jun 1 2009, 07:45
.info lär ju knappast vara skräp om såväl .nu som .net och .biz kan ranka bra i google.se, och det kan de ju bevisligen.
Frågan är hur det förhåller sig med lands-specifika domäner, hur lätt kan te.x. en .co.uk sida, skriven på svenska, ranka i google.se ?
Att .nu, .net, .com, .info, .cc, o.s.v. rankar bra i Svenska serpar säger ingenting om frågan huruvida TLDn spelar roll. Inte heller i de fall där en .nu, .com eller .info rankar bättre än en .se säger något om vilken TLD som är bäst eller om det spelar någon roll.

Frågan är om det spelar roll och hur stor roll spelar det i så fall. Hur mycket "extra krut" behöver man lägga på t.ex. en .nu gentemot en .se.

Personligen tror jag inte att lokala TLDs värderas högre i Googles algoritmer. När det kommer till .info har jag däremot hört annat, .info domäner är i princip gratis och har därför varit väldigt populärt för MFA, doorways etc. Ditt citat ger jag tyvärr inte så mycket för SwedenRoxx, det är ett ganska generellt svar och jag tror inte Google går in på allt för mycket detaljer när det kommer till deras optimeringsalgoritmer. Jag gillar själv .info så och har ca 100 stycken i min portfölj, så det är inte det att jag tycker att det är en skit TLD. Dock har jag märkt att de sidor som jag jobbar med nu (.info sidor) är svårare att optimera, men det kan bero på flera saker och jag är inte alls säker att det har något med TLDn att göra, kan lika gärna vara ett sammanträffande.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat