Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
|
Kunden är ett stort företag som tillverkar något och har högar med betalningsförlägganden mot sig.
Vi levererar en artikel som är nödvändig för att de ska ha igång produktion för en viss produkt, de har flera produkter.
Problemet är att de aldrig betalar fakturan förräns de har slut på vår artikel och behöver mer. 60-90 dagar efter förfallodatum oftast. Vi debiterar ränta & påminnelseavgift. Vi är en ofrivillig bank.
Första lösningen var att packa om det till mindre kvantiteter för att minska risken och öka betalningsflödet från kunden, det hjälpte men produktionen minskade så betalningsfördröjningen är ungefär samma ändå.
Samtidigt som vi hoppas att kunden kan överleva, så är det jobbigt att ligga ute med pengar till en kund som inte prioriterar oss förrän de har slut på artikeln.
Är det någon som har något tips på hur man ska agera? Känns bara som att man får bita i det ruttna äpplet och se glad ut.
Alla tips är välkomna men ingen spekulation om vem kunden kan vara.
|