Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-28, 09:12 #13
www.ericssonstrading.se www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
www.ericssonstrading.se www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotta
Citat:
Ursprungligen postat av www.ericssonstrading.se
Jag har lagt ut den första gallringen på tredjepart. Kan de inte lösa frågan som kommer via telefon eller mail så skickar de den vidare, på detta sättet fick jag ner antalet frågor till mig med 95%. Läger man dessutom på en liten bonus på all försäljning som sker genom tredjeparten så blir det riktigt bra. Priset blir dessutom rimligt lågt då vår samrbetspartner har många ftg som de sköter kundtjänsten för parallellt.
är det inte svårt för en tredjepart att svara på en stor del av frågorna utan ngn direkt inblick i verksamaheten?
Har funderat en del på detta men känns spontant som inte mycket kan gallras ut :unsure:
Pippilotta>> det beror givetvis på hur duktiga de är hos tredjeparten. Det bästa är att välja en liten aktör med få anställda så lär de sig dina varor och kunder allt eftersom. För att ge ett svar på vad de kan svara på och inte svara på i mitt fall så använder jag dina egna orad ang vad de ringer om:

Om jag beställer idag-har jag det imorgon? Svar finns i FAQn som min tredjepart har.
Passar färgen på åkpåsen till min vagn? Tyckande och smak, löses lika bra av tredjeparten
Jag har fått påminnelse fast jag betalat(oftast för sent:-)) Tredjeparten kan se det i vårt ekonomisystem
Hur returnerar jag? Svar finns i FAQn som min tredjepart har.
Var är mina varor? Tredjeparten ser hur långt man kommit i vårt ordersystem
Hur lång är ärmen på tröjan det o det? Frågan får mailas till oss
Hur länge är ... restad? Syns i vår shop
... finns inte i lager o det står "osäkert leveransdatum just nu"-när kommer den??? Syns i vår shop
Till vilken adress returnerar jag? Svar finns i FAQn som min tredjepart har
Var i he..e är min tomtedräkt? Tredjeparten ser hur långt man kommit i vårt ordersystem
Tack snälla för snabb leverans! No problem!
Vilken underbar service! No problem!
Nu har det gått 4 dagar och jag har inte fått mitt paket... Tredjeparten ser hur långt man kommit i vårt ordersystem
www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat