Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-27, 22:55 #3
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Originally posted by Jonas@May 27 2009, 22:44
OT: Om du hade skippat krogen och satsat på att plugga istället så hade nog dina betyg varit bättre
För att programmera som EF (Egen Företagare) så är det dina egna meriter kontaktnät som ger dig jobb.
För att programmera hos företag så är nog den säkraste vägen att du har meriter portfolio att visa upp.
Betyg Programmering hänger inte alltid hand i hand, jag kan ha MVG i C# men jag saknar förståelsen för att bli en bra logisk programmerare. Därför är det bättre att ha någonting som man kan visa upp i stället för betyg.
Krogen är betydligt roligare än plugget Nej men jag tabbade det roliga med plugget i tvåan och efter det kom mina betyg efter av olika anledningar.

OT: Som egen företage är jag inte intresserad utav att jobba då jag vill kunna komma till en lokal med X antal personer och arbeta (min nuvarande "utbildning" gjorde jag enbart för att jag vill ha det sociala).
Jag känner själv att jag kan det som krävs för att programmera, men det är svårt att veta vad andra tycker och tänker om ens kod och har därför svårt att placera mig själv i ett fack.

För länge sen så hörde jag en som skulle certifiera sig själv hos microsoft för en viss summa, kan detta hjälpa för jobb tro?
Mina betyg lär nog inte hjälpa mig att jobba som programmerare. Mina omvårdnads betyg känns sak samma men jag har VG i programmering A och MVG i programmering B (känns som skolsystemet brister lite där?)

Att visa upp sina sina referenser som Jonas säger känns väldigt lätt då mina referenser är väldigt nöja med mig, men de har å andra sidan ingen aning om vad programmering innebär utan enbart är nöjda med slutprodukten.

Någon som vet någon utbildning man kan gå oavsett om man redan kan det man gör men bara för att kunna få det på papper att man kan det, elelr har det bara med referenser att göra?

Stavfel och grammatik bjuder jag på då jag fortfarande inte har gått och lagt mig än.
Padchi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat