Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-27, 21:49 #12
nygryning nygryning är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 33
nygryning nygryning är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 33
Vi använder ett trevligt och hyffsat billigt callcenter. Kostar typ 200 spänn i månadsavg och sedan omkring 9 kr/samtal. De flesta frågorna kan callcentret svara kunderna på genom att dem har tillgång till vårt affärs- och ekonomisystem. Dvs, dem kan se prel. lev dag, se om en faktura är betald eller ej, lämna anstånd, skicka ut retursedlar osv.

Frågor dem inte kan svara på lägger dem in i vårt ticketsystem, så går vi själva in och svarar och ett mail går iväg till kunden. Vill kunden bli uppringd ringer vi upp.

Jag har en kollega som har en annan lösning, han har valt att i princip enbart köra med kundservice via mejl eller ticketsystem. Men eftersom det alltid finns en och annan kund som vill prata av sig så har han ett betalnr kunden kan ringa :-) Sammanfattningsvis får kunden som vill ringa betala ca 20 kr för ett samtal.
nygryning är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat