Citat:
Originally posted by Hansen88a@May 27 2009, 06:11
Men hur lyckas tex. Amazon och Ebay ha hemsidor som tom. jag tycker är krångliga och långt ifrån användarvänliga?
|
Eftersom "alla" känner till dessa företag så har de övervunnit det absolut viktigaste problemet för alla e-handlare.
RISK.
Att minimera just risken för kunden är det absolut viktigaste för alla e-handlare.
- BobsCheapAnd FunnyBooks.com är nystartad och har världens enklaste och snyggaste design.
- Amazon.com
Vilken av dessa två utgör störst RISK när det gäller kreditkort, personuppgifter, returer m.m.?
Krångliga? Som återkommande kund beställer man med ett(1) klick, absolut ingenting att fylla in. Kan det bli enklare?
Det finns ingen kommerciell sajt som gjort så många A/B splitest som just Amazon.com och detta har lett till en skaplig conversion rate av c;a 10%. Ganska bra med tanke på att det har några miljoner besökare i månaden.
Det är nog just därför de behåller sin "gamla" design.
När Amazon sätter upp nya sajter och butiker sår det naturligtvis annorlunda ut.
Ta en titt på deras senaste projekt:
http://www.endless.com/