|
Nykomling
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Nykomling
Reg.datum: Nov 2004
|
Tänkte posta mitt första debattinlägg här.
Jag är själv webbutvecklare med viss skrivkramp. Eller, för att vara mer exakt, jag skulle kunna skriva egna artiklar men föredrar att lägga krutet på det jag tjänar pengar på - marknadsföring. Jag har ett antal webbsidor, nästan alla på engelska, och har helt enkelt inte tid att skriva artiklar/information till alla.
Det finns en sajt som heter elance.com som fungerar ungefär som det ni spånade på tidigare i den här tråden. Jag lägger upp ett projekt som jag vill ha utfört - till exempel få tio stycken artiklar skrivna om olika aspekter av poker på internet. När jag har lagt in mitt projekt, med så exakta instruktioner som möjligt, erbjuder olika skribenter sina tjänster till mig. De anger hur mycket de vill ha betalt och hur snabbt de kan utföra uppdraget. Jag väljer ut en av dem, betalar en viss summa i förskott, och han börjar skriva. När allt är klart får han resten av den överenskomna summan.
Funkar mycket bra, men de flesta skriver enbart på engelska. Finns definitivt utrymme för en svensk aktör i det här marknadssegmentet.
|