Citat:
Originally posted by gummianka@May 26 2009, 09:29
Det där är uppenbarligen ett handhavandefel.
Sen vet jag inte om jag håller med om att det är en våt dröm om att få upp en ruta där man väljer operatör (detta har ju t.ex. dom stora mobiltillverkarna i sin programvara, om man använder mobilen som modem) eftersom man med stor sannolikhet faktiskt bara använder en operatör, så jag ser hellre att den kopplar upp till min leverantör direkt istället.
Skillnaden som jag ser mellan Comviq´s och 3´s är att förvisso är Comviq´s paket billigare i inköp, däremot skickar ju 3 med en veckas fri surf, Comviq bara en dag.
Sen vad jag förstår så har dom en absolut gräns vid 5GB, vilket är lite på en månad, jag hittar ingen gräns hos 3, så även om det säkert kan vara så att dom reducerar hastigheten någonstans så går det fortfarande att använda iaf (tror jag, skriv mig gärna på näsan om jag har fel)
Så dom där 300 kr som man sparar på att köpa modem från Comviq kan ganska snabbt försvinna på annat håll.
|
Nix! Det är dålig drivrutiner till Vista, problemet existera inte ens i XP
Det är de jag vill utreda, om man kan använda TRE kontantkort i E1550 modemen. Om man skall tro comviq kundtjänst, så är alla tele2 modem olåsta.
Hårdvara kan vara intressant..