Visa ett inlägg
Oläst 2003-09-14, 22:45 #2
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 161
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 161
Det stämmer, 'Cost Per Thousand Impressions' avser kostnaden per tusen visningar.
Vilken kategori tillhör hemsidan/produkten du önskar annonsera?

Är avsikten att bygga ett varumärke och exponera ett namn eller en logotyp bör du betala per CPM. Vill du få resultat direkt (besökare, köp av produkt/medlemskap) bör du använda CPC eller betala för LEADS.

Tyvärr finns det flertalet annonsörer som annonserar med CPM-banners och betalar för CPC. Men allvarligt, vem klickar på ett logotyp?

Det kan kännas oschysst att betala CPC för grafiska banners då det blir många gratisvisningar för annonsören. Där tycker jag Googles adwords är ett mer rättvist exempel.
Ludvig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat