Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-26, 06:40 #19
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av rille77
Citat:
Originally posted by -claesm@May 25 2009, 00:09
Citat:
Originally posted by -WebboT@May 25 2009, 00:03
Citat:
Ursprungligen postat av claesm
Host. Vilken tur ingen noterar att jag är med i artikeln... *
Mr.C?

Värre. Mitten på första sidan. För ett kvarts sekel sedan var jag piratjägare.
(Till mitt försvar ska jag nämna att det på den tiden mest handlade om att stoppa dem som kopierade och sålde spel, genom annonser i tidningar eller genom datoråterförsäljare. Det var rätt tröttsamt att bli nedringda när någon köpt kopierade spel i tron att de var original, men skiten inte fungerade eller den taffligt kopierade bruksanvisningen inte gick att läsa. Jag tror aldrig vi gick på någon av grupperna utan hade till och med några av dem i vår organisation.)

Kan det vara Claes Magnusson på Software Express AB?

Vilken enorm nostalgi tripp man fick när man läste den här, man minns sin gamla C64 som det var igår, man ser nästan blodet spruta i Barbarians.
Givetvis kopierat!
Barbarians eller ännu Raid over Moskaw ( Ronald styrde världen efter stjärnorna och det var fortfarande kalla kriget, Överste Khadaffi var en galen hund. )

Fanns tom en moral subba på den tiden som hette Magerata Persson som gnällde över datavåldet i spelen, känns det ingen? Lite som dagens IPRED och FRA kramare. ( Det är Sossarna som har infört IPRED och FRA lagen )

Både inte spelindustrin ta efter filmindustri , att släppa uppföljare till gamla dataspel. Skulle faktiskt vara kul med Raid Over Moskaw II med modern grafik och så..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat