Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
|
1. Topploggan tar alldeles för stor plats!
2. För lite innehåll och dessutom inga bilder på startsidan. Prislistan kan gott och väl stå på startsidan, tror det är information man vill ha ganska omgående.
3. Förklara hur det fungerar och framförallt varför. Jag tycker det verkar för bra för att vara sant och skulle aldrig använda tjänsten om jag inte visste hur ni kan vara billigare än posten.
Under "information" finns det ju snygga ikoner med steg-för-steg-förklaring. Lägg en simplare variant av den horisontellt på startsidan så framgår det direkt hur man går till väga. Då får ni även lite bilder på startsidan vilket saknas nu.
4. "Vi är upp till 40% billigare på postpaket & företagspaket jämfört med ordinare priser hos Posten. " Varför inte lägga till tex "Ett paket på x kg kostar tex y kr jämfört med postens z kr." eller något liknande? "upp till" tror jag inte många går på längre.
5. Jag tycker inte man ska trycka upp beställningsformuläret i besökarens ansikte direkt på förstasidan, jag får samma intryck som en påstridig telefonförsäljare ger, vem vill beställa innan man ens fattat hur/varför det fungerar? Ni skulle kunna ha ett mindre omfattande formulär där man knappar in paketets vikt/storlek/ev. postförskott och sedan får ut erat pris + postens pris, då kan man jämföra kostnaden direkt. Sedan kan det ju finnas en "gå vidare"-knapp för den som vill fortsätta beställa.
6. "Totalpris" i formuläret känns felplacerat och syns inte tillräckligt. Borde stå under alla saker som kan påverka priset (alltså inte ovanför postförskottsrutorna). Gör det med större stil eller fetare eller vadsomhelst som gör att man tydligt ser hur ens val ändrar totalpriset.
7. Varför står det "Avsändaren besöker vår hemsida...", "Avsändaren lämnar nu bara in paketet.." etc?
Borde hellre stå "Du" eller bara "Beställ på vår hemsida", "Skriv ut etiketten", "Lämna in paketet..." etc.
Nu låter det som ni beskriver tjänsten för investerare och inte för kunden.
8. Jag fyllde inte i adressuppgifterna och klickade vidare, då fick jag ett "felmeddelande" för varje ruta jag inte fyllt i, det känns lite onödigt:
Felmeddelande
Ett eller flera fel i formuläret nedanför har hittats, se felmeddelande nedanför
Du har angivit förnamnet för avsändaren felaktigt!
Du har angivit adressen för avsändaren felaktigt!
Du har angivit postnumret för avsändaren felaktigt!
Du har angivit postorten för avsändaren felaktigt!
Du har angivit en felaktig epost-adress för avsändaren!
Du har angivit förnamnet för mottagaren felaktigt!
Du har angivit adressen för mottagaren felaktigt!
Du har angivit postnumret för mottagaren felaktigt!
Du har angivit postorten för mottagaren felaktigt!
|