Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-24, 17:32 #10
Visitkort.se Visitkort.se är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: May 2009
Visitkort.se Visitkort.se är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: May 2009
Hej
Thomas heter jag och är grundare och vd av Vi*sit*kort.se och Billi*gaku*vert.se

Jag tar mig en stund och registrerar mig på detta forum och besvara kritiken, även om inte är någon forum-människa själv.

Först och främst, även vi är ett litet företag med bara 15 anställda. Vi tar sån här kritik till oss och hoppas att Du på C4Media fått gehör hos oss för din kritik. Jag har fått information av min verksamhetschef att han haft kontakt med Dig och att du skall ha kompenserats för missförstånd som tydligen uppkommit.

Vår prissättning har sedan starten alltid vart enkel: Visitkort i färg 95 öre, Visitkort i svartvitt 50 öre. Startavgift för layout och moment inför tryck 349kr Alla priser exkl moms, frakt och fakturaavgift.

Att priser företag emellan presenteras exkl moms är vedertaget. Att man tar ut en fakturaavgift för att täcka admin av fakturan lika så. Kunders tryckklara original kräver ändå bearbetning av våra grafiker för att anpassas till våra trycksystem. Vi måste ha teckning för vårt arbete.

Men:

Jag håller med. När jag startade Visitkort för snart 9 år sedan var marknadens sådan att det var så här man presenterade priser. Det skall se så billigt ut som möjligt.

Vi har under hela 2009 jobbat med att uppdatera våra prislistor (ett omfattande arbete) och idag presenterar vi priset mer lättöverskådligt.

Att sätta pris på trycksaker är komplicerat då många olika moment kan ingå (layout, förberedelser, numrering, skärning, vikning, limning, tryck osv) En prislista som exponerar alla produkter med de olika momenten skulle bli både svårläst och oerhört lång. Vi har jobbat med att förtydliga och förenkla vår prissättning.

Visitkort.se startade med en anställd i Stockholm 2002 ca, och idag är vi 15 anställda och ligger i Strömsund - jämtland. Vi har idag över 7000 kunder över hela landet.

Ändå betyder en åsikt från en enskild kund mycket för oss.
Vi tar oss alltid tid och lyssnar.

Tack för Er tråd om vår prissättning. Vi tar den till oss och ett helt nytt sätt att presentera våra priser har nu ersatt det gamla.

Trevlig sommar!
Thomas Östensson
Vi*sit*kort.se
thomas@vi*sit*kort.se
Visitkort.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat