Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-24, 11:36 #190
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Det finns någon fri stremingtjänst som har alla simpsons avsnitt online, dock verka vara en del fullkod på den hemsida. Har inte URL:en till den hemsidan i den här datorn.

Det var en omröstning, där Bart skulle bli klassen ordningsman eller president. Slutmoralen var väl i alla fall, att dom grupper som man skall bli populär hos skall även gå och rösta, inte göra kronblom.

Där har väl PP problem, då många ganske inte har fått röstålder än och SD som där väljarkåren mesta dels är white trash.

Jag tro dock PP kommer in i EU , jag kommer rösta på PP, dom har är en bekväm paktering på deras åsikter, man få inte en massa annat skit på köpet, som man inte står för. Men ändå en Pine in Ass på politikerna, att få upp dom här frågorna på dagordningen, sedan visa Europa kan gå en egen väg, inte vara US lilla följerslagare som EU är i många frågor.

En annan förhoppning , är att PP kan öppna upp möjligheterna till direktdemokrati, att det bli en trend att små enfrågepartier bildas inför olika valen, på den vägen måste åsikts monopolen då öppna upp andra kanaler och lyssna på sina väljare på än man gör idag., att bara via valen och dom egna leden. För börjar åsiktsmonopolen tappa huvuden i beslutade försammlingar, då börjar man lyssna.

Så Jolly Roger skall till Bryssel.

Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Vilket Simpsonsavsnitt är det ni tänker på? Jag tror mig inte ha sett det och jag trodde mig ha sett alla.
Ni förväxlar det inte med Futurama där Nixons huvud vinner med en röst (den enda). Fry och Bender ursäktar sitt valskolk med att en röst ändå inte skulle göra någon skillnad.
Det kan ha varit Futurama jag tänkte på, men tycker det känns som om det skulle kunna ha varit med i Simpsons också.

Det finns ett Simpsons-avsnitt där pensionärerna vann valet eftersom valdeltagandet är väldigt högt bland dem, och när de vann införde de utegångsförbud för alla "unga". Kent Brockman sände nyheterna hemifrån under utegångsförbudet.

Måste vara det här avsnittet jag tänker på:
http://www.thesimpsons.com/episode_guide/1011.htm
1011 "Wild Barts Can't Be Broken"
Samma avsnitt i vilket barnen startar piratradion med "We Know All Your Secrets".

Hm.. Nu blir jag osäker på om det var något val i det avsnittet..? Men om inte, hur kunde pensionärerna införa utegångsförbud? Och det där med att det är högt valdeltagande bland pensionärerna tycker jag att jag känner igen från Simpsons.

Edit: stavfel
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat