Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-24, 02:53 #182
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@May 10 2009, 15:10
Jag tycker att det är skrämmande att ett parti som PP kan ta plats i EU parlamentet, jag är övertygad om att deras representanter skrattar åt svenskarna hela vägen till banken. Dom säger ju själva att dom inte kommer att driva eller delta i några andra frågor.
Jag har förståelse för det politikerförakt som råder, men röstar vi fram någon till en plats i EU parlamentet, betalar den personen 140k/månaden med den inställningen, utan politiskt engagemang/program, så har vi precis det vi förtjänar. Det är den värsta formen av populism, dock ganska "oförargligt" jmf. med t.ex. SD, men ändå...

Jag saknar någon som gör en "Obama" i riksdagsvalet 2010 (helt enkelt eftersom det är för sent med en månad kvar till EU parlamentsvalet) jag brukar ofta vara kritisk mot USA men där tycker jag att man har visat engagemang såväl som mod, tyvärr ser jag inte det hända i Sverige. Teoretiskt skulle det kunna hända, problemet med svenskarna är bara att det handlar mer om att prata, skrika högst, än att lyssna, detta tycker jag återspeglar sig ganska tydligt i bloggar såväl som i nyheter.

edit: dessutom tycker jag att det fullständigt går tvärt emot vad politik handlar om, det är väl inga problem att driva en fråga om man helt (kan) bortser från alla konsekvenser det kan få för/i andra frågor.
Eller så är det väl så ingen orka bry sej i EU frågor, därav är det lätt och rösta på en mandatsperiod parti som PP och Junilista. Det är bättre att PP får platser i Bryssel än Brunskjortorna i SD.

SAP är mer eller mindre ett köttbergs parti. Som numera styrs av en tant med tvivelaktig moral
M har gjort bra på hemmaplan.. Men så länge man inte skicka någon spänade person som tex Carl Bildt till Bryssel, så orka bry sej.
C Är bara tillför bönder.
FP - Vet inte..
KDS - Bruka rösta på dem. Men när godtemplar maffian börja lägga sig vilka kvotor av akhol som förs över gränserna, så får det vara nog. Skall vi vara med EU , så skall det vara fri handel. Utan att godtemplar maffian skall in och bestämma.
Junilistan - Har minimala chanser.
VPK - Inte min grej .
MP - Jag gillar inte hasch.

PP - Mycket intressant val! Dom är det enda parti som våga stå upp. Plus att dom är ett enfråga parti är en fördel, man slipper får så mycket annat skit på köpet. Röstar jag på MP, som också har liknade inställning till som PP, så kommer man få chockhöjda bensinpriser och högre EL på köpet. Därav är PP ett bättre val.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat