Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Joley
Hej,
Det behöver faktiskt inte vara så dyrt att "hyra" en webbutik.
Min åsikt:
Skulle jag starta en webbutik så skulle jag utan att tveka använda mig av ett open-source system. Dels för att källkoden är öppen, dels för att den ständigt är under utveckling och går alltid att utveckla vidare med.
Vi har en uppsjö av alternativ där man kan hyra in sig för att bygga upp sin e-handel och få den tillhandahållen av de faktiska butiksskaparna eller professionella konsulter. Vi har väldigt, väldigt många alternativ... men det är som ni skriver... väldigt svårt att veta vilken man skall välja.
Då är frågan, ska man verkligen välja den som är lite dyrare framför den som är lite billigare? Oftast brukar det vara som så att man får vad man betalar för, men frågar man mig så anser jag att många i denna bransch tar tillfället i akt och saftar på en hel del. Jag anser att vara konkurranskraftig inom just e-handel är det övervinnande taget för de som vill hyra sig en e-butik.
Att man hyr en e-butik betyder inte att du INTE äger den, oftast innebär det att den tekniskt tillhandahålls av den leverantör du väljer. Visserligen kan det vara annorlunda från leverantör till leverantör. Hos t.ex. JetShop skulle jag aldrig tro att kunden får "ta" med sig butiken om denne väljer att avsluta sin e-butik. Hos oss på Prestaworks.se erbjuder vi tjänster för open-source projektet PrestaShop, vi ger våra kunder allt och lite till, bara för att de verkligen ska veta att vi bryr oss om dem och att vi inte vill dra ut pengarna från plånboken för att starta upp en e-butik.
Vi har låtit kunderna få veta att det faktiskt inte behöver kosta så mycket att kicka igång en e-butik som man själv äger, sen kostar det ju visserligen om man önskar tillägg och allt annat smått och gott, men även detta låter vi våra kunder få ta del av kostnadsfritt.
Det enda jag vill ha menat med detta inlägg är att det faktiskt kan vara värt att se över open-source projekt, speciellt om du som vill starta en e-butik inte har så stor koll på det tekniska och vill kunna ha någon att luta sig tillbaks mot om du stöter på t.ex. problem, helt kostnadsfritt!
Sen är det ju som sagt olika omständigheter hos olika leverantörer. Om vi tar JetShop t.ex. så har de ju utvecklat sin egen butik och anser att priset på den är ganska högt, då är det ju en självklarhet och bara acceptera vad dem vill ha ut av det. Samtidigt som det kan vara 10 gånger billigare att välja en leverantör som erbjuder tjänster inom ett open-source projekt.
Jag hoppas ni förstår lite hur jag tänker och resonerar i mitt inlägg, jag vill bara försöka få er att förstå att open-source är härligt 8 av 10 gånger ;-) och den stora peaken .... det går alltid att få hjälp från hundra tusentals människor runt om i världen!
Ha det gott och en trevlig helg på er!
Mvh
Joel Bahar
Prestaworks.se
|
Är inte det är lite för mycket egen reklam. Nästa som spam.
|
Jag skulle ändå vilja ge en eloge till folket på prestaworks för deras engagemang på prestashop.com och all gratis hjälp de har givit till alla behövande prestashopanvändare (bla mig).