Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-22, 09:53 #29
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Originally posted by Kjette@May 20 2009, 19:35
När man gör en domäntransfer från SE-direkt till ett annat ombud, så skickar SE-direkt information till registraren om vem skall stå som ägare.

Om jag gör en domäntransfer från SE-direkt till Binero och vice versa på en domän där en enskild firma står som innehavare så följer all information med såsom företagsnamn, org-nr m.m., precis som vanligt, dvs inga ändringar görs på domänen förutom att den byter registrar.
Det är rätt Kjette att vid en transfer från .SE Registry till Registrar sker inga förändringar av innehavarinformationen.

Jag tror knuten ligger i att du har en enskild firma. Enskilda firmor har personnummer = organisationsnummer.

.SE Registry offentliggör inte information om privatpersoner pga PUL och om jag förstår rätt så filtreras det på personnumret.

Det innebär att också enskilda firmor filtreras in som privatpersoner. Och då syns inte info om enskilda firmor hos .SE Registry men gör det i en Registrars kontrollpanel.

Rent juridiskt tror jag att enskilda firmor är fysisk person och inte en juridisk person.

Internet Sweden - du kanske kan kolla med era jurister och tekniker om jag har rätt eller fel?
EvaF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat