Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Hehe =)
Är du rädd om din databas så lämnar du inte ut någon URL innan du täppt till säkerhetshålen vilka som påpekats är enorma i nuläget.
|
Meeh, nu var du elak mot mig...
Jag skulle bara leka lite
Förresten, man kan inte klassa ovanstående kod som sårbar för SQL-Injections. Eftersom man behöver ju göra någon "injection" här ju... Vad skall man klassa det som?
|
Sjukt ful kanske?
Tack till alla som varnar för elaka Jonas med flera, men systemet är byggt för att användas lokalt.
Jag kan tillräckligt mycket om MYSQL för att veta att jag inte kan något om säkerhet. Man kan förmodligen sönderexploatera den, men tills ni hittar till min
http://localhost så bryr jag mig inte spec. mkt :P
Min fråga blev en ickefråga efter
Citat:
Det vill du inte. Poängen med att ha auto_increment på en id-kolumn är att du ska få ett unikt ID för varje rad som läggs till i tabellen, och det blir ju inte unikt om du återanvänder gamla id:n.
Det låter som att den här frågan uppkom för att du försöker lösa ett annat problem/använda din id-kolumn på ett sätt som kanske inte är optimalt. Förklara gärna varför du vill att dina id:n ska minskas när du raderar en rad.
|
Kan som sagt inte spec. mycket om mysql. Jag använder ID raden som primärt index, och tänkte att det kanske skulle påverka på något sätt.
Det spelar alltså ingen roll att tal " försvinner" vid radering?