Citat:
Originally posted by EternalSunshine@May 19 2009, 09:37
Citat:
Skulle du vilja delge oss information ang. denna tjänst som du antyder att Google förser?
Du kan inte se vilka personer/företag som besökte din sida - vissa företag kan man se som har fast ip-adress, men inte genom Google.
|
Jodå kompis =)
Nu ska jag berätta en kort berättelse som heter Jajja Ett annat företag kontaktar mig igen. De vill erbjuda mig ett verktyg för 9000 spänn, typ. Som visar mig vem som har varit inne på min/mina/företagets sida.
Argumentet är; vet du vem som har varit intresserad av dina produkter/tjänster så kan de i efterhand ta kontakt och berätta om att du finns. Då blir det ett jäkligt sammanträffande att de har förra månaden surfat på din sida och nu tar du kontakt
Iaf. för att göra en lång berättelse kort.
Google Analytics -- Visa Rapport för din sida -- Besökare -- Nätverksegenskaper -- Nätverksplatser.
Nu ser du en lista på alla som har fast IP adress (brukar vara företag som skaffar fast IP).
Hur mycket har du blivit blåst på ;-) ?
|
Företag som har fast och publikt ip kan man göra en whois för att få namn och kontaktinformation. Men gör du en whois på andra ip-nummer får du bara kontaktinformation till operatören.
Jag skulle inte betala en krona för ett sådant program då den inte kommer kunna ge dig mer information än en vanlig whois-sökning kan.