Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-20, 19:14 #13
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Tack för svaret här.

Citat:
Jag har som du vet gett dig en masterlista på dina domäner och jag vet var dom låg då och hur dina kontakt-IDn såg ut.
De låg utspridda på Loopia (få), Binero och .SE.

Citat:
Efter att du flyttat dem till den nya registraren ser varken dessa kontakt-IDn eller innehållen ut på samma sätt.
Ja, men även kontakt-IDn för domäner som redan låg hos Binero har ändrats. Förstår inte varför ... men men ...

Dock ser det konstigt ut tycker jag och ingen verkar vilja ta ansvar för detta.

- .SE säger som du att de inte har bytt detta.

- Binero som är ombud säger att de inte har gjort det. Hos Binero står jag som företagskund, så det verkar rimligt. När man kommer till deras CP och klicka på "Redigera ägarinformation", så står företaget som ägaren och inte jag som privatperson, fast hos .SE (whois) står privatpersonen som ägare.

Binero kan inte göra massändringar, verkar det som, och att godkänna (spara) den inforamtion manuellt som finns på Binero än en gång ändrar inte informationen om privatperson eller företag hos .SE - man ändrar telefonnummer mm, men inte ändras det till företag. Dessutom skall jag inte behöva sitta och ändra detta manuellt.

Tycker detta verkar vara en Catch-22 situation, där jag sitter och kan inte få hjälp av någon att göra en massändring eller någon ändring alls. Allt som skall göras är att sätta ägaren till företaget och ändra personnummer till organisationsnummer.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat