Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2009
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2009
|
Jag försvarar inte fildelning, men samtidigt har de stora mediabolagen sopat banan för alla illegala varianter. Det har helt klart underlättat för The Pirate Bay med flera att branschen på egen hand inte har klarat av att ta betalt på nätet för sina produkter.
Kortföretagen är inte intresserade av mikrobetalningar på några kronor. Detta har också bidragit.
Mediabolagen vill gärna sitta i förarsätet och bestämma... och diktera villkoren. Denna inställning gör att dom hamnar på efterkälken. Dessa pampar är inga hackers som ser möjligheten med ny teknik...
Det är inte på utvecklingsavdelningen på Warner med flera som framtidens Internet har sin barndom... så att säga!
Dagens ungdomar som har vuxit upp under de senaste 10 åren känner inte till någon annan variant än det som finns idag. Många av er på forumet här har ALDRIG hållt i en vinylskiva... Många vet inte vad en pick-up är i musiksammanhang om man nu inte pratar om bilar...
Jag är född 1972 och har hängt med ett tag...
Men poängen är, att det som många glömmer och som jag tycker är viktigt att föra fram: Det finns ingen anledning att bli nostalgisk. Ingen kommer att tacka dig för att du pratar om en tid som varit, som aldrig kommer åter. Se framåt.
Det är detta budskapet, denna reflektion, cheferna på mediabolagen helt missat! ingen kommer att tacka dig... och det är precis det som sker. Dom ser inte framåt. Dom ser bakåt och vill återskapa en tid som var före det som är nu. "All inclusive"
Det är tragiskt... om inte annat för alla artister som har så usla skivbolag som gör så kasst jobb!!
|