Ja, jag ber om ursäkt för att jag inte håller din höga standard Gummianka. Det märks att du själv inte klarar argumentera eftersom du går under bältet och blir personlig mot mig såfort du inte håller med.
Det ni inte förstår är att ett demokratiskt val är egoism. Att man röstar för sig själv i valet innebär inte att man inte har empati eller bryr sig om andra människor. Det förstår de flesta, därför tänker jag inte utveckla det mer. Ni kanske borde flytta till ett land där man inte har demokratiska val eftersom ni inte erkänner deras funktion och syfte?
Men eftersom ni är naiva utopister som uppenbarligen inte lever i samma värld som jag så har jag inte mer tid att lägga på att stånga huvudet i väggen i denna tråd. Nu ska jag fixa mina affärer som går så jävla dåligt istället och dra in lite skattepengar till samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Nej men jag säger det, han ska självklart rästa på det han vill eller tror på (det var den underförstådda meningen när jag sa att det inte är något att förlora sömn över) men det är därför jag tycker att invändningarna blir så löjliga, det blir som en 15 åring som sitter vid ett bord där vuxna sitter och diskuterar politik, och när han inte förstår så vill han ha svar av typen 1+1=2, när det är frågor som inte låter sig svaras på på det sättet.
|
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Jag förstår om det blir jobbigt för dig men för många människor så faller det sig faktiskt helt naturligt att ta hänsyn till andra än sig själv (på det politiska planet brukar det betecknas solidaritet) jag gissar t.ex att du inte har några barn själv (och det säger jag inte bara för att det verkar som att du fortfarande har mens, går affärerna så jäkla dåligt eller vad är det...)
|