Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-19, 07:39 #168
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by WebboT@May 18 2009, 23:45
Så hur ska då Dan rösta om han inte kan rösta på det han tror på?
Vem ska bestämma det?
Nej men jag säger det, han ska självklart rästa på det han vill eller tror på (det var den underförstådda meningen när jag sa att det inte är något att förlora sömn över) men det är därför jag tycker att invändningarna blir så löjliga, det blir som en 15 åring som sitter vid ett bord där vuxna sitter och diskuterar politik, och när han inte förstår så vill han ha svar av typen 1+1=2, när det är frågor som inte låter sig svaras på på det sättet.

Om man nu verkligen HAR en kompis som heter Susanne som blivit våldtagen, eller känner en Ahmed som inte får jobb p.g.a. sitt namn, så är detta frågor som dom flesta klarar att inkludera, med hjälp av empati eller genom praktiskt resonemang, i dom beslut vi fattar dagligen (ska jag dra det här skämtet nu, känner jag någon som kan hjälpa Ahmed o.s.v.) och för mig är det tveksamt om det ens är politik,varför ska "politiken" ta hand om människor i min närhet om jag själv inte gör det, politiken är inte lösningen på alla problem.

Jag tycker egentligen politik är ganska enkelt (faktiskt nästan på 1+1=2 nivå)...under devisen "less is more" så är det ju ett 0-summe spel, detta gäller såväl ekonomi som miljöfrågor, så om det är det givna svaret, vad värderar vi som människor, är jag värd mer om jag vet att det måste bli på bekostnad av någon annan...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat