Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-18, 15:41 #8
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Dnk
Hej.
Jag har en Linksys WRT54GL router och nu är det så att jag har ett problem. Att ansluta till routern på 192.168.1.1 är inga problem men varje gång jag trycker på Save settings så blir det Sidan kan inte visas och jag måste verkligen kunna klicka på save settings för att kunna konfigurera den och spara mina ändringar.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
Tacksam för svar.

Jag vet inte om problemet var löst, men om inte, hur ansluter du till routern och vad är det för ändringar du försöker göra ? Ansluter du till routern på 192.168.1.1 t.ex. och försöker genomföra ändringar som ändrar routerns IP adress (ändrat spann/range på DHCP t.ex.) så innebär ju det att du tappar kontakten på den ursprungliga adressen...ändringarna är med all säkerhet genomförda och du får ansluta till routern på ny adress, vilken den nu är...

Citat:
Ursprungligen postat av Dejv
Original-frågan verkar löst sig och har också ett routerproblem, så drar på en till fråga
Har en Belkin N+-router. Har kopplat in den, men ingen av husets alla trådlösa datorer, nätverkskort osv. kommer åt internet efter anslutning. Går att ansluta till nätverket och man kan skriva ut på den trådlösa skrivaren etc. genom nätverket. Men internet fungerar inte på en enda dator. Står Begränsad eller ingen anslutning när en XP-dator anslutits till nätverket. Kör vista och XP på de olika datorerna, satte upp nätverket på Vista-datorn. Inte ens mitt PS3 kan ansluta till internet.
Någon som har en idé vad det kan vara?
Du upplyser om allt utom det som egentligen är intressant, hur ansluter du till internet ? Har du ett ADSL modem t.ex. så ska ju det anslutas på routerns "uplink" (wan port) har modemet funktioner för DHCP så bör dessa stängas av eftersom routern har motsvarande funktioner vilket kan ge konflikter med IP adresser...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat