Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-18, 12:46 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs
Citat:
Originally posted by -gummianka@May 18 2009, 07:14
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte
Problemet med att folk inte betalar till Radiotjänsten är de idiotiska priserna.
Själv anser jag att 173 per månad (2 076 kronor per år) är ett enormt högt pris att betala om man kanske spenderar 2 timmar / vecka framför TV:en, allt i allt (inräknat alla kanaler med TV4, TV3 ....).
Det spenderas nog en himla massa pengar på tjänster och produktioner som är överbetalda, som allt annat hos den statliga (offentliga) sektorn.
Det är väl det som är problemet med alla statliga/offentliga verksamheter, att dom ska tillfredsställa allas behov, inte bara dina...dessutom skulle jag säga att du faktiskt har fel, SVT producerar i princip ingenting själva längre, utan köper produktioner av i princip samma produktionsbolag som alla andra svenska kanaler köper av, så att SVT skulle ha ett högre kostnadsläge räknat per egen producerad timme verkar konstigt...(vilket väl också är svaret på Blackjackers fråga)
Men jag förstår folks invändningar, när diskussionen kommer att handla om företag som ska betala licens för monitorer som bara används till kameraövervakning, eller som jag hörde på radion, ett museum som krävts på licens för en tv som står på museet (som ju omöjligt kan ta emot dom digitala utsändningar som finns idag)...
Andra sidan av problemet är primärt att alla siffror visar att alla faktiskt tittar på SVT...så det måste vara rimligare att skattefinansiera det...

Ja, att alla tittar på SVT är väl för att man oftast trycker på 1an eller 2an för att få igång tvn..

Det är inte så man mäter =) ALLA tittar inte heller på SVT.