 |
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
|
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
|
Aha så om man bara syns i en nyhet en gång så skadar det inte varumärket?
Intressant... undrar om alla som annonserar i tidningar, tv osv håller med. Eller om alla företag som gjort fel och synts i Plus med Sverker exempelvis tycker det är no biggie. Varför skickade de då ens dit sina representanter? Jo för att varumärkens värden mäts på en skala med en miljon mätpunkter och varje handling ett företag gör flyttar värdet upp eller ner för just den person som utsätts för handlingen. Detta sprider han sedan till sina vänner och familj vilket gör att deras bild av varumärket förändras.
Det skulle kunna vara en bild på Kamprad i Naziuniform på en toalett på Statoil i Kungsbacka. Ser någon det, påverkar det varumärket. That's all it takes.
Dessutom skulle denna personen vara en riktigt liten terrorist om IKEA började bråka. Det kan bli en snöboll av enorma proportioner om han spelar sina kort rätt och vill IKEA illa nog.
|