| 
				
				 Nykomling 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Reg.datum: Jan 2009 
					
					
					
						Inlägg: 6
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
	| 
			
			 Nykomling 
			
			
			
			
				 
				Reg.datum: Jan 2009 
				
				
				
					Inlägg: 6
				 
				
				
				
				
				     
			 
	 | 
	
	
	
		
		
		
		 
			
			Hur är det med undantag till distansavtalslagen. 
Hur fungerar det med t ex. kraftigt nedsatta kläder, typ 50-60% rabatt. 
Har kunden även där rätt att ångra sig? 
 
Sjukt i så fall. 
Ex, kunden köper ett linne Ord. pris 499:- Nu 199:- 
Vi skickar allt som postpaket, då vi vill kunna spåra alla försändelser och medelorder ligger på ca: 800-900:- Så dom få gånger kunder handlar för under 200:- lönar det sig inte att ändra rutiner för att skicka brev.  
Pris på postpaket (litet) ligger med rabatt på ca: 65:- Sedan så tillkommer emballagekostnad, packningskostnad och ev. avgift för kreditkort/fakturatjänst. 
Kunden betalar enhetsfrakt för vårat minsta paket på 59-78:- beroende på val av betalningslösning. Alltså inga marginaler för att ta tillbaka paket. 
 
Kan kunden alltså beställa en sådan order bara för att djävlas och sedan be om retursedel för att vi ska betala omkostnader samt frakt fram och tillbaka. 
Internethandeln kommer knappast överleva med sådana vilkor.... 
 
Vi skickar i dagsläget ej med retursedlar och instruktioner för returer/byte i paketet, brukar ni göra det?  
 
Vore intressant med mera input hur andra sköter sina returneringsrutiner. 
Tips på förbättringar, ideér, mm?? 
 
//Mike
		 
		
		
		
		
		
		
	 |