Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Jag är på Gustavs linje och tycker att det är ganska arrogant att inte dra en parallell till 1800-talsmänniskan. En gång VAR verkligen jorden platt, det var den tidens fakta precis som DNA-uppbyggnaden är fakta för oss idag.
Utvecklingen kommer förhoppningsvis gå framåt och Internet kan mycket väl komma att slås ut av något mycket mer hajpat som vi faktiskt knappt kan fantisera om nu.
|
Om det skulle vara arrogant så bygger din parallell på okunskap. Man visste inte vad verkligheten bestod av och då går det inte att dra några logiska slutsatser på samma sätt som (åtminstone många) kan idag.
|
Även om jag personligen tror att du har rätt, så får jag nästan hålla med om att det där är ganska "arrogant". Man visste visst vad jorden bestod av på 1800-talet, den bestod av dom 4 elementen, jord, eld, luft och vatten, det VISSTE man, säkerligen lika bergfast som du vet idag att den består av atomer, menar du att du kan säga med 100% att det inte finns något mer bortom det vi ser idag ? oavsett om man hittar bevis för att higgsbosonen finns eller inte finns...