Citat:
Originally posted by SweCat@May 16 2009, 10:40
Jag håller med er, opensource är bra i vissa fall och hyrlösningar i vissa fall. Sedan finns även de som erbjuder möjligheten att köpa sin butik, vilket också är en variant. Det finns en del svenska varianter på det också.
Jag tror att det viktigaste är att man helt enkelt går igenom vad man vill att butikslösningen ska klara och vad man har för budget, sedan är det bara att börja kika runt, jämföra de olika varianter som finns och prova sig fram. Man brukar kunna få använda testbutiker hos de flesta.
Vad jag vill ha sagt är att här på WN så betraktas oftast allt som inte bygger på opensource som dåligt, och så behöver det inte vara. Olika saker passar helt enkelt olika kunder. Kika runt så kan man hitta det mesta.
|
Sluten kod är sämre för småföretag. Vad händer om Jetshop konkar?
Inlåsningar har vi lärt oss via DRM Skyddad musik att det är dåligt.
En sak vad folk glömmer, att webbshoppen emot kunden är en sak. Att shoppen har en massa lullo funktioner, är billiga försäljning argument.
Men hur är det administrativ det? Att bygga en produktdatabas med 10.000 artiklar manuellt är ett jätte arbete, och underhålla den likaså. Här man måste verklige tänka till.