Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-17, 01:38 #9
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by mojay@May 15 2009, 14:21
Vi öppnade en ny webbtjänst för drygt en vecka sedan och har gjort ett par aktiviteter som bland annat faxutskick och pressrelease.

Detta genererar en hel del kunder, men långt ifrån vad vi skulle önska.

Tjänsten är en finansiell tjänst och vänder sig till småföretag. Vi är just nu ensamma på marknaden att erbjuda denna tjänst gratis så alla tycker det är en klockren tjänst och våra kunder är helnöjda.

Men, vad är de bästa aktiviteterna för att nå dem små företagen och hur ska vi få dem att komma in och bli kund hos oss.

Någon som har förslag eller egna erfarenheter av målgruppen?
Ni gör ett klassik misstag och inte fånga dem som kommer in på friinkasso.com , jag tillhör i alla fall dem utelämnar www.

Sedan är jag personligen misstänk på emot allting som heter gratis , det är kanske därför Ni misslyckas, dom flesta har lärt sig den hårda vägen att det finns inga fria luncher. Förklara vad kostnader ligger, vad tjänar ni pengar någonstans.

Sedan tro jag många säljare måste visa sig lite mer ödmjukhet. Ett klassikt misstag många gör , är "fråga hur läget eller står det till" . Jag tro personligen att man skall vara mer ödmjuk, var mer formell i tonen.

Sedan gör inte misstaget som ett internetföretag gjorde emot mig, när jag nyligen reggade en EF, ring inte på någon privat mobil. Sånt är jävligt illa.

Utskick via epost kan du göra, men följ kov.se riktlinje för marknadsförening. Dvs domänen måste ägas av Juridisk person.

Jag tro personligen på ett väl skrivet brev, bra formulerat. En sak skall man ha klart för sej, telefon är dåligt, eftersom en småföretagare få väldigt många "telefonförsäljare" i luren per dag.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat