Ämne: EU-valet!
Visa ett inlägg
Oläst 2009-05-16, 16:13 #143
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by ZN@May 16 2009, 15:39
I vilket avseende då? Jag syftade på liknelsen med utvecklingen de 1900 åren jämfört med de senaste 100 åren. Utvecklingen är väll inte linjär? (Moores lag?)
Ska det ses som ett slags bevis på att utvecklingen skulle stannat kvar på 1900 talet om det inte vore för upphovsrätten?
Jag säger inte att patent och upphovsrätt nödvändigtvis är dåligt i den marknadsekonomi vi lever i, men man brukar ju säga må bäste man vinna, eller survival of the fittest.
För att svara på din förra fråga först, du har helt rätt i att det ju inte går att säga vad som hänt med utvecklingen med andra spelregler...vilket genast blir en enorm fråga att spekulera i...

Moores lag ? Moores lag beskriver så vitt jag vet utvecklingstakten gällande datorers/transistorers prestanda, vilket känns väldigt snävt i sammanhanget, det är väl inte explicit den typen av utveckling vi pratar om.

Men igen, inför gärna nya regler, däremot kan jag personligen aldrig "skriva under" på att NÅGON försöker TA rättigheter från någon till EGEN gagn, ens om man vill hävda att det är för "mänsklighetens bästa", detta har ju försökts tidigare (i historien) av såväl kyrkan som totalitära stater, och i efterhand (med facit i hand) har detta alltid (?) fördömts...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat