|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Det är alltid intressant med nya idéer, jag tycker idén är bra, men ser framförallt 2 problem:
1) Volymen på domäner, vilket rent administrativt och kostnadsmässigt blir "tungt".
2) Det bygger på att man kan postnumret, om postnummer kan bl.a. sägas att dom ÄR just postnummer, och är många gånger rent geografiskt väldigt ologiska. Så även om logiken fungerar lokalt där man bor, där man förhoppningsvis kan postnumret, så är funktionen i övrigt begränsad. Hur ofta vet man postnumret på den adress man är ? Vidare skulle jag tippa på att det kommer dröja max 1 år innan vi (i stor/större utsträckning än idag) får innehåll levererat till oss baserat på geografisk plats, men med hjälp av GPS, A-GPS och WLAN/Nätverk, och leverantören av den informationen kommer att vara en helt annan (även om dom väl iofs skulle kunna få till ett samarbete).
Sen kan man ju tycka att det är lite tragiskt att jag ska gå in på mitt postnummer för att hitta kontakter med människor, eller vart bankomaten ligger, ALLT är inte bättre bara för att det är på Internet, man kan resa sig och gå ut och ta kontakt med människor på riktigt....
så jag får nog tyvärr trycka på flopp.
|